Urazy głowy

17 lutego 2013

Urazy głowy Ranę głowy należy opatrzyć zgodnie z poznanymi zasadami opatrywania ran. Nie można tego robić inaczej, gdyż można by tylko zaszkodzić poszkodowanemu. Jeśli rana obficie krwawi, ale tkanka kostna nie została uszkodzona, można ją mocno ucisnąć opatrunkiem. W razie potrzeby położyć kilka warstw gazy. Jeżeli natomiast doszło do uszkodzenia tkanki kostnej, nie należy rany pod żadnym pozorem naciskać ani tamować krwawienia. W takim właśnie przypadku stosuje się wyłącznie opatrunek chłonący, osłonowy. Do czasu przyjazdu lekarza poszkodowany powinien być ułożony w pozycji lezącej z głową i ramionami uniesionymi ku górze. W przypadku krwawienia z nosa należy poszkodowanego posadzić z głową pochylona do przodu. Poszkodowany powinien lekko wydmuchać nos oraz lekko zaciskać nozdrza, a następnie zmniejszać ucisk. Na grzbiet nosa, kark i boczną część szyi trzeba położyć zimny okład. Jeżeli krwawienie nie ustaje a tylko się przedłuża należy wezwać lekarza lub pogotowie. Podczas krwawienia z nosa nie wolno odchylać głowy do tyłu. Może to bowiem, spowodować uduszenie się poszkodowanego spływającą krwią lub wchłonięcie jej podczas każdego wdechu do płuc. Należy pamiętać o tym, że rany głowy są bardzo niebezpieczne dla zdrowia człowieka.

Wizyta u dentysty

16 lutego 2013

Wizyta u dentysty Dentysta jest to rodzaj lekarza. Dentystów jest bardzo wielu, ponieważ jest na nich ogromne zapotrzebowanie. Każdy wcześniej czy później ma z nimi, czyli zębami problemy, ponieważ szybko można ej uszkodzić a jeszcze szybciej się ich pozbyć. Dentysta jest specjalistą od zębów, czyli wie jak się nimi odpowiednio zając i jak o nie dbać. Z tego typu lekarzem małe dzieci mają już do czynienia w szkole podstawowej gdzie uczy je jak dbać o ząbki w domku. Dentysta zna się na zębach, czyli umie pomoc nam w każdej sytuacji nie tylko, kiedy trzeba załatać dziurkę w zębie, ale też, kiedy trzeba go wyrwać, chociaż nie jest to nic prostego ani przyjemnego. Wizyta u dentysty nie musi być wcale niczym starszym wystarczy tylko żebyśmy się do niej odpowiednio przygotowali psychicznie. Dentysta jest bardzo delikatny i nie zrobi nam świadomie żadnej krzywdy w tym celu często znieczula swoich pacjentów. Wizytę u dentysty należy wcześniej umówić, ponieważ jest na nią wielu chętnych i wtedy ustalamy dopiero dokładny termin.

Omdlenia i nagłe zasłabnięcia

15 lutego 2013

Omdlenia i nagłe zasłabnięcia Omdlenie jest to krótkotrwała utrata przytomności, spowodowana chwilowym niedoborem tlenu w mózgu. Poszkodowany osuwa się niespodziewanie na ziemię, ale oddech i tętno są zachowane. Pierwsza pomoc w takim przypadku, polega na ułożeniu poszkodowanego na plecach i uniesieniu jego kończyn dolnych powyżej serca. Najlepszą pozycją jest tak zwana pozycja czterokończynowa, która polega na uniesieniu rąk (uchwytem za kciuki) oraz nóg poszkodowanego do góry. Głowa nie powinna być odchylona i skierowana na bok, należy, bowiem zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza. Jeżeli poszkodowany nie odzyska przytomności po upływie minuty, należy liczyć się z poważniejszym zaburzeniem. Może to być utrata przytomności. Utrata przytomności charakteryzuje się brakiem świadomości, napięcia mięśni i odruchów obronnych. Jednakże funkcje życiowe, czyli oddech oraz krążenie są zachowane. Jeżeli poszkodowany leży na plecach, to trzeba się liczyć z tym, że może dojść zatrzymania oddechu na skutek zatkania dróg oddechowych treścią pokarmową, spływającą krwią i tym podobnymi. Witkość mięśni, zapadający się język i brak odruchu połykania, odkrztuszania i kaszlu mogą doprowadzić do zgonu.

Dobra noc

12 lutego 2013

Dobra noc Dobry sen zależy od właściwego przygotowania się do niego. Niesamowicie ważna jest miejsce w którym śpimy, nie da się bowiem spać gdziekolwiek. Dobrze by było gdyby miejsce naszego snu było wydzielone od reszty mieszkania i przeznaczone tylko do snu. Jednak jeśli nie możemy sobie pozwolić na sypialnię to stwórzmy w pokoju w którym śpimy namiastkę odprężenia i sennego klimatu. Nie warto oglądać telewizji podczas zasypiania bo to tylko pobudza nasz mózg. W przypadku muzyki najlepsza o ile w ogóle jest potrzebna jest muzyka relaksacyjna a nie rytmiczne dźwięki. Pokój w którym śpimy powinien być dobrze wywietrzony z temperatura do maksymalnie 22 stopni, im chłodniej tym lepiej się śpi. Ważne jest również wygodne łóżko, dość twardy materac, niska poduszka i niezbyt ciepła kołdra lub koc. Piżama powinna być bawełniana, oddychająca i nie za ciepła. Przed snem najlepiej nie zamartwiać się problemami, nie uprawiać sportu do godziny przed zaśnięciem, nie brać pobudzających kąpieli i jeść ciężko strawnych posiłków. Dobra noc przyjdzie gdy dobrze się do niej przygotujemy.